anlamayabilmek

bir tür yetenek. edinilebilir. öneriyorum.

fazlasıyla anlıyorsunuz. bu çok üzücü. bir şekliyle malumunuz olan sır herkese sirayet edebilsin istiyorsunuz. bu çok daha üzücü. herkesin her şeyi anladığı bir dünyada yaşanabilir mi dostlarım? herkes her şeyi bu kadar anlıyorken, herkes anlayışıyla kaim ve bildikleriyle allame iken, inanın bana bir iletişim yoktur. kıyameti ne zannediyordunuz?

şimdi bu distopyaya göre yeni bir yetenek alanı tanımlanmıyor mu: mesela her şeyi anlamaya ilave olarak bir de “beni anlamak.” ve sizi anlamıyor olduğum için, “sizi anlamak.”

sizi sizin anladığınız gibi anlamayarak başlıyorum sizden ayrılmaya, ve sizler beni istediğim gibi anlayamadığınız sürece ayrıksınız. her birinizin anlamayışı farklı farklı olduğu için, yani hepiniz başka başka anladığınız için nazarımda ayrı ayrısınız. bir toplum bahusus bu yüzden mümkün değildir. bölünmek diyordunuz?

herşeyi anlıyor olmak ciddi bir hastalık. bulaşıcı üstelik. en temel belirtisi de sağırlık. ileri aşamalarında beliren saldırganlık ise anlamamak için çaba sarf etmekle itham olunan insanlara yöneliyor. kah aydınlanmacı bir despotizm şeklinde açık ediyor kendini, kah halkın içerisinde bulunmadığı halk için kalkışmalar biçiminde. yoğurdun renginde anlaşamıyoruz ağalar. anlaşamayacağız da. distopya diyordum?

anlamayıverin. nedir abi, ölür müsünüz? anlamamayı deneyin. varı bilin, yoku bilin. varlığa veya yokluğa sünmeden yapamaz mısınız bunu? anladıkça leşleştirmediğiniz bir şeyler kalsın.

anlaşamıyoruz. hiç anlaşamadık. zoruna göre anlarmış gibi yaptıklarımızdan mürekkep tarih envanteriyle gelmeyin. empati diyerek ilk belirenin de kafasına odun düşsün.

sizi anlamayacağım. anlamayabileceğim. siz de sormayın, “rabbim bu septimus’un da ne anlatmak istedin” demeyin. bir septimus var. bilin. bildiğinizi bileyim. bilinmiş olun. sonrası şöyle olacak: anlamadığınız için darılmayacağım size. anlamadığım için saldırmayacaksınız bana. hiçbir mesele çözülmeyecek. çözülmüş bir mesele de yoktur zaten, öğreneceğiz. ülkeyi bölemeyecekler misal. ülkeyi bölünmekten kurtaramayacak diğerleri. kimse memnun olmayacak.