sakal ve bıyığın düellosu

nedense bizim insanlarımızda her şeye bir etiket koyma merakı başgösterdi son yıllarda. her ne yaparsan, her ne söylersen, her ne giyersen veya yersen ”bir şey” oluyorsun. o sen, senlikten çıkıyor artık. senin gibi davranan, giyinen, gezen, gören, gördüğünü senin gibi yorumlayan yeni bir topluluğunun ferdi üyesi oluyorsun insanların gözünde. etiketleniyorsun. ŞAK. şimdi her şeyde olduğu gibi bunların da iyisi var kötüsü var. yerlisi var  yurtsuzu var. kimi insanlar bu sınıflandırma içerisine girmekten hoşnut, kimisi zaten bu sınıflara dahil olabilmek için bu şekilde davranıyor veya davranmaya çalışıyor, kimileri de hiç alakaları olmamasına rağmen sırf hoşuna gittiği, ne farkeder ha o ha bu dediği için bu sınırlar içindeki nesnelere gayri ihtiyari ilişiyor. işte yani aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık oluyor. ama öyle şeyler de var ki artık göz görmese bile gönül katlanamıyor. bu etiket canavarı nesnelerin listesi upuzundur sizin de bildiğiniz gibi. ama son birkaç aydır öyle bir şey var ki artık onlarsız bir genç kız figürü düşünülemez oldu. evet UGGly botlardan bahsediyorum. her türlüsünü yaptılar bu ayağına ayı geçirmiş görüntüsü veren botçukların. ki zaten piyasada satılanlarının %90’ı oricinal görünümlü sahte ürünlerdir. ilk aklıma gelen mesela ELLE mağazasıdır. burada satılanlar da oricinal çakmadır. bir de çakma çakmaları vardır bunların ki onlara girmeye gerek bile yok. uzun çenenin kısası giyilmesi belki hoş olabilecekken yine bizim ayağımıza düşerek ”ayağa düşmekten başka çaresi kalmayan” diğer ürünler arasında yerini almıştır. yurt dışında bu ve benzeri ürünler sıradan bir şekilde giyilirken, bizim ülkemizde manşetlere bile taşınabilen ve ”her eve lazım” figürlerden biri olmuştur yine, yeni ve yeniden. YAZIKTIR.

bir arkadaşımın yine bir arkadaşının friendfeed’de paylaştığı linke yaptığı yorum sonrası gördüm bu haberi de. artık ne kadarı yalan ne kadarı doğru bilemiyorum ama haberden ziyade altındaki yorumların şaka mahiyetli yazıldığını hayal etmek istiyorum ben:

                                                                 OLMAZ OLSUN BÖYLE BOT

Pamela AndersonSon dönemde yoğun olarak rağbet gören ve Ugg adıyla bilinen botların fok kürkünden yapıldığı anlaşıldı. Genç kızlar arasında oldukça popüler bir ayakkabı modeli olan ve satış rekorları kıran Ugg’lar masum Kanada Foklarının kutup şartlarında koruma sağlayan kalın kürklerinden üretiliyor. Avcılar her yıl fok sürülerinin konakladıkları yerleri tespit edip bu savunmasız canlılara buz kırıcı özelliği olan gemilerle yaklaşıyor. Kürklerin zarar görmemesi için zalim avcılar yavru fokları ellerindeki sopalarla başlarına vurarak öldürüyor.

 Önceki yıllarda fok derisinden üretilen botlara rağbet olmaması nedeniyle fok nüfusunda bir artış gözlenmişti. Bu sezon Ugg botların moda olması avcıları yine sevimli foklar için büyük bir tehdit haline getirdi. Katliam artarak devam ediyor. 1 çift Ugg bot üretmek için 4 yavru fok katlediliyor.

Kutup dairesi doğal hayatı koruma derneği başkanı Samuel Greenpeas’in açıkladığı rakamlara göre Ugg botların sorumsuzca satın alınması Kanada Fokunun soyunun tükenmesine sebep olabilir. Çevre örgütlerinin yoğun kamuoyu oluşturma çabaları neticesinde bazı gelişmiş ülkelerde fok kürkünden üretilen Ugg satışı yasaklandı. Türkiyede son zamanda görülen Ugg bolluğunun avrupa ülkelerinde satış yapamayan üreticilerin herhangi bir yasal düzenleme yapmamış olan ülkelere yönelmesinden kaynaklandığı tahmin ediliyor.

Yorumlar:

Bu Kadar : Posted Kasım 18, 2009 at 8:52 PM

bu kadar yalan olmaz, onların kuzuların tüylerinden yapıldığını herkes biliyor, bakın derisinden bile değil tüyünden, hani üstünde beyaz beyaz, kessen bile acı vermeyen şeyler. sizde haber sitesiyseniz yazık.

yaşar gölgeli: Posted Kasım 18, 2009 at 8:53 PM

ugg botlar kuzu derisi ve yününden imal edilmektedir. bir zahmet orijinal sitesine göz atsaydınız kolaylıkla bulabilecektiniz bu bilgiyi.

Mahmut Canatan

Posted Kasım 18, 2009 at 10:07 PM

Ben bursa ayakkabıcılar çarşısında ayakkabıcılık yapan bir esnafım. Bu haberi okuduktan sonra artık ug bot satmamaya karar verdim. Zaten şüpheleniyordum, derisi kuzu derisine benzemiyor, imtasyon zannediyordum ama değilmiş. Yeni parti kolileri açtığımızda çürümüş balık kokusu geliyordu. Yalan diyen arkadaşlar bunu açıklasın bakalım.

Bu Kadar

Posted Kasım 18, 2009 at 11:36 PM

senin botların yanında balıkta getirmişlerdir aynı gemi ile, ondandır merak etme, sirkeli su kaynat balık kokusu geçer.

Şivan

Posted Kasım 19, 2009 at 12:44 PM

Mahmut bırak bu işleri.Bir kere sen ugg satamassın kardeşim. Satsan bile ancak çakmasını satarsın.Ugg botlarını satma hakkı sadece deriden firmasına ait. Diğerleri çakma. yeme bizi.

Mahmut Canatan

Posted Kasım 19, 2009 at 1:59 PM

Nasıl satamam? Bal gibi de satıyordum, bu haberi görünce vazgeçtim. Elimdeki parti bitsin bir daha almıyorum. Savunmasız fokların vebali kalmasın üstümde. Ug giyen de giydiren de zalımdır benim gözümde. Allahtan korkun.

anlayaman
Posted Kasım 19, 2009 at 6:00 PM

esas vahşet, tembel fokların okyanus yerine bembeyaz karlara/buzullara pislemesidir. yaşasın ugg, kahrolsun foklar!

gamsız

Posted Kasım 22, 2009 at 12:11 AM

hayvanlar biz insanların ihtiyaçlarını karşılamak için varlar. tabi ki öldürüp etlerinden derilerinden faydalanacağız. vahşet değil bu. doğanın kanunu bu.

peony

Posted Kasım 23, 2009 at 7:13 PM

ugg botların kuzu yününden yapıldğı herkesçe biliniyor.ayrıca bunu geçtim fok olsa ne yazar? şuana kadar giydiğimiz hangi ayakkabı hayvanlarn derilernden yda tüylernden yapılmıyo ki? yada kullandığımız çantanlar…
bunlarn çoğunda yılan deriside kullanılıyo foklar sadece sevimli oldukları için mi onlara acımak lazım ozaman yılanlarn ne suçu var? sırf polemik yaratmak içn bu haberi koymşlar kesnlkle .ozaman vejeteryan da olalım yazık hayvanların boğazını kesiyolar biz de pişirip yiyoruz! peh …

Veysel Şatıroğlu

Posted Kasım 24, 2009 at 10:06 AM

Evet fok hayvanları sevimli, ama bir düşünmek lazım acaba sevinmi oldukları için mi acıyoruz?
Dikkatli okuyalım. Soyu tükeniyor deniyor, Sopa ile başlarına vurarak deniyor. Bunun sevimlilikle şirinlikle nealakası var. Yılan da olsa başına vurmamak lazım. Bu nedenle fok olsa ne yazar demeden önce bir düşünmek lazım. Yılan da olsa, fok da olsa o da bir can.

Orçun Haraşo

Posted Kasım 24, 2009 at 7:00 PM

Sitenizde haberi gördükten sonra kız arkadaşımın ayağında botu görünce dellendim. Çıkaracaksın dedim. Dinlemedi, inat etti. Bende bak foklara böyle vuruyorlar, güzel miymiş diye sopayla vurdum da vurdum, ayağını kırdım. Sizin yüzünüzden ayrıldık. Pişmanın!! En son sövdürdünüz fokunuza. Bir de Mahmut abi sen de hala varsa o botlardan bir çift alıp kızın gönlünü alayım bari. Yoksa çiçek mi alsam??

Aysu Demirkan

Posted Kasım 26, 2009 at 1:46 AM

Herkes çıldırmış, bence foklara çok yazık… Sizin kafanıza sopayla vurulup derinizden bot yapılsa hoşunuza gider mi? Ben bu haberi görünce ağladım ve fokları da çok seviyorum. Hatta yılanları da seviyorum onlarada yazık.

angelica

Posted Aralık 4, 2009 at 7:56 PM

salak mısınız siz!! “ugg botların kuzu yününden yapıldğı herkesçe biliniyor.ayrıca bunu geçtim fok olsa ne yazar? şuana kadar giydiğimiz hangi ayakkabı hayvanlarn derilernden yda tüylernden yapılmıyo ki? yada kullandığımız çantanlar…
bunlarn çoğunda yılan deriside kullanılıyo foklar sadece sevimli oldukları için mi onlara acımak lazım ozaman yılanlarn ne suçu var? sırf polemik yaratmak içn bu haberi koymşlar kesnlkle .ozaman vejeteryan da olalım yazık hayvanların boğazını kesiyolar biz de pişirip yiyoruz! peh …” bunu nasıl yazabildin sen ya! seni elime geçirip aynen o masum hayvanlara yaptıkları gibi bi güzzel derini soyup bot mu yapsam kendime diyorum.. canlı canlı derilerini soyuyolar o hayvanların haberiniz var mı!
eğer bu haber doğruysa çok üzüldüm ben de almayı düşünüyordum vazgeçtim bu haberden sonra.
kürk giyen ve bilerek bu ugg botlardan alanların da allah belasını versin başka bişey demiyorum!

Bilge Deliceo

Posted Aralık 4, 2009 at 11:42 PM

Ugg giyen kesimin büyük kısmını dünyadan habersiz cahil gençlerin oluşturduğunu biliyordum fakat bu kadarını okuyunca ağzım açık kaldı. “Tembel” fokların deniz yerine bembeyaz karlara pislemesi seni çok rahatsız ediyorsa sen de pisleme lütfen. Sanki senin pisliğin başka bir yere gidiyor. Doğanın kanunu da soyu tükenen hayvanları bilinçsizce kafalarına vurarak avlamak değildir. Doğada güçsüz olan tükenir. Foklar güçsüz oldukları için mi yoksa Bağdat Caddesi’nde gençlerin iki tur atması için mi ölüyor? Zor bir soru değil.

peony

Posted Aralık 6, 2009 at 2:04 PM

angelica,dha önce aldığın ayakkabılarn ne şekiller de yapıldığını biliyomusn? ugg botları biranda tam piyasa ürünü olduğu için bu haberler ortya çıkıyo bunun farkında değilmisiniz?ben bu ayakkabılara bayıldğmdan fln söylemiyorum bunları ama bukadar öne çıktığı ve pahalı olduğu içn bu habern yayımlandığından adım kadar eminim. ayrıca ugg giyenlern cahil kesim olduğunu biliyorum lafı da çok komik geldi bana ne alaka yani evet gösteriş yapmk içn bunu giyen gercekten bi kesim var ama genelgeçer bi yargı değil bu.öldürüş şekillerine tabi ki de ben de karşıyım ama insan dışında tüm varlıklar da insan için varsa buda doğanın adaletsizliği…

R.T. Erdoğan

Posted Aralık 10, 2009 at 6:44 PM

CHP’den bazı arkadaşların medyayı manipüle ettileri, bu haberden sonra açık ve nettir. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’ndan arkadaşlarımızın yaprığı araştırmalar sonucu; bu kışlık botlar tamamen koyun tüyünden yapılmaktadır. Velev ki bunlar fok derisinden yapılıyor olsun, o zaman THK’ya kurban derisi neden bağışlıyorsunuz. Ayrıca da söylemek gerekirse bu kışlık ayakkabılar çok rahattır. Hatta Emine Hanım’a da aldık Küçükesat’taki pazardan, Hayrünisa Hanımefendi de istediler görünce.

uggly

Posted Ocak 3, 2010 at 7:24 PM

nalet olsun ugglara! hırsımdan ayağımdan çıkardığım gibi attım hıncımı alamadım tükürdüm üstüne açık renkti zira.orçun haraşo, 37 numara, uyuyosa alabilirsin kardeşim.